Det tar sig...

... sa pyromanen. Ett något större verk och något mindre nystan...

image99

En del låter väskor och skor få flytta hem till sig, men hos mig knackar det ständigt tyger på dörren. Varifrån har de fått min adress?? De kommer in och gör sig hemmastadda, fläker ut sig i soffan och på köksbordet - ja, t.o.m. i sovrummet. Och vägrar flytta på sig förrän jag bokstavligen tar tag i dem och flyttar dem. Nå, totalt oinbjudna kan jag väl inte påstå att de är. Senaste kapen ses nedan, ett par bitar från tygaffär och ett par från loppis. Få se vad de vill bli till för något.


image100

Kommentarer
Postat av: Anneli

Blir lite nyfiken - hur gör du för att få det där mönstret? Är det bara fält med räta och aviga eller? Kram, Anneli

2008-03-09 @ 15:03:32
URL: http://tjollerli.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Det heter Entrelac och man stickar rader med "lutande" fyrkanter och plockar upp maskor till fyrkanterna vartefter! I ett inlägg under så länkar jag till en nätsida där jag lärt mig... ett kul sätt att sticka!

2008-03-09 @ 17:47:29
Postat av: Anneli

Det där måste jag ju prova! :) Får bli nästa projekt..

2008-03-10 @ 17:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0