Ibland...

...blir livet bättre bara för att man skriver ner det man gör. Är det kanske därför alla bloggar?? Jag sitter som bäst och äter rester från fredagens tre-rätters middag. Rådjursgrytan smakar kanske ännu bättre idag. Imponerad av mig själv som komponerade ihop hela menyn. Samtidigt lite skraj för mig själv då jag insåg hur mycket jag njöt av att få planera och sätta upp tidsschema för att hinna med allt, jag slutade jobbat kl. 16 i fredags. Nu är jag hemkommen från marknad som gav lite för sparsam julklappsutdelning, en ynklig liten träanka, fastankrad i en nyckelring. Vem vill ha den? Räck upp en hand! Jag slog mig ner i soffan och sökte spontant recept på vetebullar. Hade en halv bit jäst i kylen som inte kan förfara (den var ju så hiskeligt dyr, den lilla gråa klumpen...). Jag kom över en matblogg com skröt med att detta var det perfelta vetebullsreceptet som skribenten sökt och sökt efter alla år. Så, jag satte igång och prövade. Invigde t.o.m. mina degkrokar som legat och dammat i kökslådor i säkert 7 år. Degen jäser som bäst och jag passar på att få lite krubb i kistan. Och samtidigt läsa Gynnings blogg. Najs.

Sådär, det har inte varit en så tråkig söndag iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0