Springa eller gå i regnet?

Jag lärde mig nåt nytt idag då jag kollade på Mythbusters på Discovery channel. En grej som jag nog tänkt på några gånger och trott mig veta svaret på. Blir man blötare om man springer eller går då det regnar? Jag har varit säker på att det bästa är att springa, för då vistas du ju kortare tid i regnet och blir således mindre våt. Men, sidu, så är det inte enligt Mythbusters.

Man blir mindre våt om man går i regnet. Jag misstänker att en förklaring kan vara att då man springer blir man även blöt på ben, knän och fötter. Det kanske man inte i lika hög grad blir om man går.

image81



Kommentarer
Postat av: Haydee

Det här var intressant! Man börjar ju automatiskt att springa någonstans om det börjar regna. Mythbusters rules! :)

Postat av: hemlig vän

Hej,
Måste ju bara meddela dig att jag hittat dig ;-)
Hälsar
din Hemliga vän

2007-09-01 @ 16:40:31
Postat av: Kajsa

Hemliga vännen: Åh, spännande! :)

2007-09-01 @ 22:26:46
Postat av: Kajsa

Haydee: Jag vet!! :) Men nu vet vi bättre ;)

2007-09-01 @ 22:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0