Nytändning?!

Efter vissa påtryckningar ska jag fortsätta med lite projektrapportering! Filten i föregående inlägg har lagts på is.. Jag märkte nämligen att jag slarvat bort lappen jag hade med mig till tygaffären, då jag skulle handla tyg till baksidan av filten.. En lapp fattas alltså. Lite surt. Men jag har en provlapp med rätt färger som jag ska virka om lite så den passar in färg- och storleksmässigt.. så snart, snart kanske den blir klar också..

Jag har hittat ett nytt tidsfördriv och har börjat surfa runt bland stickbloggar på engelska. Den här är riktigt bra, den innehåller många, fina och inspirerande mönster - på allt mellan himmel och jord! Att översätta mönstren var inte så svårt heller, K=rät och P= avig och resten löser sig med lite googlande och genom att prova sig fram. Jag har många mönster på listan att kika genom... Jag gillar bl.a. de filtade tofflorna/sockorna och barnsockorna med djur på (hittar dem inte i skrivande stund och kan länka).

Startade ett litet projekt igår kväll också. En My So Called Scarf i flerfärgat Manos del Uruguay-garn. Ett riktigt enkelt, men fint mönster! Garnet är brun-grön-beige-melerat... en bild dyker nog upp snart...

Kommentarer
Postat av: Hemlig vän

Hej Du,
Nu - om ca 2 timmar - så tar jag mig till posten för att skicka iväg ett litet paket till dig.

2007-09-20 @ 12:34:07
Postat av: Kajsa

Spännande, spännande! :)

2007-09-21 @ 15:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0