Kreativitetsrapport

Jag ska försöka bli duktigare på att blogga om mina små projekt och tillverkningar!

Just nu tycker jag att jag saknar allt vad inspiration heter till att vara kreativ och komma igång med nån stickning / virkning / ..nåt. Ett par kvällar har jag suttit och sytt ihop nåt jag började med för länge sen. Det är det tråkigaste att slutföra, att fästa, att få det avslutat och klart...

Det är en liten filt jag sytt ihop:

image82

Färgerna tar sig inte riktigt bra på bilden, den röda färgen är lite djupare egentligen...

Jag har ett par ggr satt igång för att pröva sticka något med mer invecklat mönster, men jag har troligen haft fel storlek på stickorna, opassligt garn eller nåt annat, för mönstren har inte tagit sig så bra. Men jag har inte gett upp än... Sen borde jag förnya min sockgarderob och sticka några fräscha sockor åt mig till vintern. Och ska det stickas några julklappar i år borde jag snart börja fundera på det också...

Projekt finns, men var är inspirationen?! Komsi, komsi!

Kommentarer
Postat av: Mia

Vad fin filten blev! Minns att du höll på med den när vi hade "syjunta" med klassen någon gång för länge sedan :)

2007-09-17 @ 08:27:07
URL: http://miamoj.blogg.se
Postat av: Emelia

instämmer med föregående talare :)

2007-09-18 @ 22:10:29
URL: http://emeliacarlsson.blogg.se
Postat av: Hemlig vän

Det låter bra - att du ska blogga lite mer om dina projekt. när jag surfade runt på din blogg för att försöka hitta det du höll på med nu eller vad du hade gjort, för att få inspiration och se lite mer vad du gillar så hittade jag inte så mycket.
Nu är det i alla fall beställt - det som ska vara i ditt första paket - och jag hoppas få det imorgon så att jag kan skicka vidare det till dig.
Kram
Hemlisen

2007-09-19 @ 12:09:22
Postat av: Kajsa

Hemlig vän: Ja, sorry, det är ingen stickblogg jag har.. :/ Men jag ska som sagt försöka bättra mig!
Mia o Emelia: Tack, ja, jag är ganska nöjd - trots att den inte riktigt ännu är färdig.. puh

2007-09-19 @ 19:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0