Spekulation

Ibland känns världen som ett enda stort blurr. Som en Monet-tavla. Konturerna flyter ihop och ansikten försvinner. Det sker när jag tar av mig mina glasögon.

Jag har funderat på det här med att simma med glasögon. Jag har inte sett så många som gör det, på sin höjd någon äldre herre eller dam som tar ytterst försiktiga simtag. Jag har inte provat det. Det smartaste är ju såklart att trycka in kontaktlinserna när man ska och simma, men så lätt ska det inte vara här i livet. Som jag ser det så kan man förvänta sig följande olika scenarior om man skulle ta sig mod att dyka ner under vattnet med glasögonen på näsan:

1. Glasögonen guppar hit o dit på näsan och man måste hålla fast dem med en hand medan man simmar (vilket kan bli ansträngande i längden).

2. Drömscenariot: Glasögonen sitter på plats. De är ju trots allt tyngre än vatten (?).

3. Mardrömsscenariot: Glasögonen faller av näsan och singlar ner till bottnen. Problem uppstår när jag ska dyka ner och försöka lokalisera dem (när jag inte ser dem).

Jag undrar också lite över hur allt ser ut under vattnet med glasögonen på. Fyller glasen sin funktion även under vatten? Jag har övervägt att tappa upp vatten i handfatet och sticka ner huvudet och titta hur det ser ut.

Efter lite googlande hittade jag lösningen. Det finns tydligen simglasögon med styrka, nice!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0