Soligt

Kanske dags att uppdatera sig lite nu när man snart ska bege sig ut i solen. Jag tycker jag blir duktigare varje år med det här med att sola på ett bra sätt. Jag har börjat inse att jag är en vanlig dödlig som kan drabbas av hemskheter. Och jag vill inte se ut som ett gammalt russin vid 40 år. Så jag tar små steg mot att försöka sola smartare. Värsta boven är ju att man vill sola, man vill vara brun och fräsch på sommaren. Att jag lätt får färg gör ju inte saken bättre. Hursomhelst så försöker jag förlänga solstarten, vara försiktig i början; bara sola korta stunder och alltid smörja in mig. Detta ger faktist en snyggare bränna i slutändan! Men allt efter att säsongen lider blir jag latare och latare, för jag vet att jag inte bränner mig. Men aja baja, det är ju ingen garanti för att undvika cancer och tråkigheter. Smörja, smörja.

Kommentarer
Postat av: Jenna

åh, om jag ändå kunde vara lika vettig. :P
*slå hårt på mig själv*

2007-05-17 @ 15:58:23
URL: http://www.lifeofladyj.blogg.se
Postat av: Kajsa

Det är nog lättare sagt än gjort....

2007-05-17 @ 20:59:42
URL: http://kajsadara.blogg.se
Postat av: annalena

De e verkligen svárt! ãven hãr, dãr solen kan vara gassande het struntar jag i den lilla rõst som nánstans lángt inne i mitt huvud fõrtvivlat ropar CANCER!! Jag ãr helt enkelt fõr lat att smõrja.. Lãttja ãr vãl by the way en av dõdssynderna...? En varning dock ãr att aldrig nánsin anvãnda lime fõre man gár ut i solen, man kan fá grymma brãnnskador.. Min kompis hãr var med om detta! ibland kan man lãra sig av andras misstag ocksá! :)

2007-05-17 @ 23:06:33
Postat av: Kajsa

Lime, oj! Alltså att äta lime antar jag. Jösses, tur att solen int e lika stark här så man måst funder va man kan ät o int ät innan man far ut i solen!?

2007-05-18 @ 07:45:12
URL: http://kajsadara.blogg.se
Postat av: Kajsa

Eller... kanske du menar att ha lime på t.ex. händerna (confused)

2007-05-18 @ 07:46:12
Postat av: anna

Om man fár lime pá huden sá ska man int gá ut i solen. En kompis hãr pressade lime i te, o fick naturligtvis lite pá hãnderna. Trots att hon tvãttade hãnderna fõre hon gick ut fick hon stora brãnnsár pá hãnderna efter ett par dagar. typ andra gradens brãnnskador me blásor och allt! Jag har aldrig sett nát sánt fõrr!! otrolit!

2007-05-18 @ 23:36:26
Postat av: Kajsa

Oj usch... bra att vet om man t.ex. ska ti södern tär solen e starkare!

2007-05-20 @ 08:43:39
URL: http://kajsadara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0