Eurovision: Slutkläm

Jaa det gick lite si och så för favoriterna. Åtminstone för Finland. Jag trodde definitivt det skulle gå bättre än en 17:e plats. Låten kanske kräver många genomlyssningar för att gå hem hos fler. Men jag tar till Finlands tröst i många sammanhang; vi blev ju iallafall bättre än Sverige (hehe). Jag överraskades inte av Sveriges placering riktigt; låten är tvärtemot Finlands bidrag - blir sämre ju mer man lyssnar och till sist bara enerverande. Hursomhelst är jag jätteglad att Serbien vann. Låten och rösten är toppenbra! Melodifestival behöver tydligen inte vara guldig, knallrosa eller glittrig och låtarna framförda av fotomodeller. Jag tycker inte alls att man ska "lägga ner skiten" som tidningarna i Sverige basunerade ut i söndags bara för att the Ark inte var tillräckligt bra. Skicka dit bättre bidrag istället. Sverige har haft sina vinster, Irland hade sina glansdagar och nu har kanske turen kommit till öst. Grannländer sympatiröstar, javisst, har det inte alltid varit så? Om det inte hade varit fallet hade Sverige halkat ännu längre ner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0