Show me your moves

En tårtbit av min första lön gick oavkortat till välgörande ändamål (bokstavligen talat). Jag har införskaffat en dansmatta med tillhörande dansspel. Man stoppar helt enkelt in cd:n i play station-apparaten och brer ut den här plast-fluff-mattan på golvet. Först var jag tvungen att gå den lilla medföljande skolan och det gick ju som smort. Det hela går ut på att du ska trampa på fram/bak/vänster/höger-pil på mattan beroende på vilken pil som dyker upp på teven. Vidare till låtvalen. Här finns en hel uppsjö med (riktiga) låtar att dansa till och 4 olika svårighetsgrader. Jag började självklart på beginner, men har nu redan avancerat till difficult på ett par låtar. Tiden flyger iväg när jag hoppar och fumlar med fötterna på mattan. Kände du nån gång nån gång sorts fascination för danserna man hittade på i lågstadiet på roliga timmen? Då är detta nåt för dig.

Nejnej, detta är verkligen inte just another barnleksak. Den kräver massa koordination, smidighet, kondition och snabba fötter och ben. Blod, svett och tårar. Och så slutar man förhoppningsvis någonstans vid regnbågens slut som ett riktigt dans-pro.




image36

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hej Kajsa!
Såg via Lunar att du har en blogg.. kul! :) Hur gar allt med jobbet, att bo i tomatriket osv? Saknar du umeå na?

Egentligen tänkt jag konsultera dig i en språkfråga ;) Det är nämligen så att min brors 5-åring har börja stamma nå så hiskeligt. Först var det bara på några ord, men jag tycker att de bara trappas upp och blir mer omfattand... Är det nåt som "ska väx bort" eller bör de vidta åtgärder?? Tänkt nu bara såde generellt om man gör nating åt 5-åringar... inser att e skiljer från fall till fall givetvis, men.. Ja, modersmålsläraren och faster Mikaela är ju orolig!! :P

Sköjt om de!!
Kraam

2007-03-22 @ 21:52:01
Postat av: alkku

ja vãntar pá en vãlkommenhemfest med dansmatta och karaoke nãr ja kommer hem frán andra sidan jorden!! :) du har nágra mánader pá dig att planera nu! :) ha det braens! Kramar!!

2007-03-23 @ 17:29:14
Postat av: Kajsa

Mikaela: Jajja stolt bloggägare (om än ej så aktiv bloggägare).. :) Aj då! E finns absolut saker o ting ti gör, både för honom och föräldran! Mytchi handlar om att omgivningen ska ha rätt förhållningssätt tå di e i hande åldern, men man "terapeutar" no o! :) Jag gillar int hede me att "vänt o si om e växer bort..", allt för myki verkar skötas så jär i ö-botten.... Jag sku råd ti ga ti hvc och få remiss ti talterapeut!

2007-03-24 @ 18:31:33
Postat av: Kajsa

Jess vi får ta ett dunderpaasty; 2 x examensfest, 1 x homecoming fest, 1 x dans- o karaokekväll, all in one! ;)

2007-03-24 @ 18:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0