Legitimerad

Ja, nu är jag då äntligen legitimerad. Legitimerad är inte att förväxlas med:

- kvalificerad
Ja, kvalificerad kan man nog också säga att jag nuförtiden är (då det gäller vissa saker), men detta är ett mer inofficiellt begrepp.

- latiniserad
Detta kan man kalla något som blivit översatt till latin eller fått ett latin-klingande namn. Jag måste nog erkänna att jag tidvis kände mig latiniserad under studietiden, men har inga kvarstående men. Ev. ett fåtal reflexer.

- laminerad
Att genom att köra ett pappersark genom en speciell lamineringsmaskin framkalla en plastig, hård yta på pappret. Ytan gör att det är lätt att torka bort smuts, snor och annan överflödig materia som t.ex. kan förekomma i mitt yrke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0