Nytt jobb & intryck med avtryck

Det var det. Här befinner jag mig om ett par månader:

image65

Jag ska börja nytt jobb. Känns riktigt bra och spännande. Jag har jobbat där förut också, så helt nytt blir det inte. Jag hoppas bara att jag gör en bättre entré än sist.

Det var första arbetsdan och min kollega skulle bjuda på lunch tvärsöver gården. Något byggarbete var på gång och stora maskiner, diken, jordhögar och byggarbetare vimlade på gräsmattan. Helt förvirrad av alla nya intryck (eller vad jag nu ska skylla på) så går jag rakt in i en grävmaskin. Jag slår huvudet i den och faller pladask till marken. Totalt förvirrat, tankspritt, pinsamt... Min kollega får hjälpa mig upp. Jag fick inga bestående men, utan fortsatte jobba tiden ut med en bula i pannan. Det gick bra det också. Jag övervägde att börja min ansökan denna gång med "Hej på er, det var jag som gick in i en grävmaskin på gården för två år sen!". Det är ett riskfyllt jobb jag har.

Kommentarer
Postat av: Mia

Grattis! Är det Carolines vik du fått? Skönt att höra att du får komma igång med logopedandet igen. Trevlig midsommar!

2007-06-21 @ 11:27:37
URL: http://miamoj.blogg.se
Postat av: Kajsa

Tack! Ja, typ (egentligen är det väl vik på vik) Jag ska jobba tills hon kommer tillbaks iallafall... jaaa, det ska bli jättekul att komma igång på nytt!

2007-06-24 @ 15:24:08
URL: http://kajsadara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0