Glädjedödaren

Igår skulle jag inhandla ett par studentrosor. Jag valde ut de jag ville ha (rosor stora som knytnävar på långa, stadiga skaft), varpå expediten (en äldre kvinna) började ösa ut beröm över rosorna (riktat till en ännu äldre kvinna) medan hon paketerade in blommorna.

Expediten:
- Oj täische roosor je noo så VAKÄR, di har så stoor HYÖV! Schär pratar vi om HYÖV (småfnissar och blinkar mot kvinnan som nickar tillbaks). Övers.: Oj de här blommorna är så otroligt vackra, de har så stora huvuden. Här pratar vi om huvuden, hihi.

Jag:
- Jaa, de är väl genmanipulerade.

Tystnad brakar genom affären och kvinnornas blickar vrids mot mig. Jag har tydligen just spräckt deras drömmar om att dessa rosor växer någonstans i söderns höjder där de ingår i den naturliga floran. Eller så tog jag ett i blomsteraffärer förbjudet ord i min mun.

Jag:
- ... ja, fast de är nog fina! (annars skulle jag väl inte ha valt dem, hallå)

Kommentarer
Postat av: Mia

ha ha... jag läste student-trosor :D

2007-06-01 @ 15:54:26
URL: http://miamoj.blogg.se
Postat av: Kajsa

Ja genmanipulerade student-trosor kanske vore nåt! haha :)

2007-06-01 @ 18:27:19
URL: http://kajsadara.blogg.se
Postat av: anna

Ojvoi! E de láter som ná ja á sku ha kunna klãck ur mig!! :) de e sándãr som sãtter piff pá tillvaron! ;)
kramulisar!

2007-06-02 @ 16:21:17
Postat av: Kajsa

Anna: Mmmhm, låter obehagligt likt nåt du sku kunna säg o.... :) Ja jag tyckt e va lite piffigt iaf, däremot int tantona.. :) Men e ju sant!

2007-06-03 @ 10:28:39
URL: http://kajsadara.blogg.se
Postat av: Haydee

Tack för översättningen! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0