Varning! Varning!

Jag måste utfärda en allmän varning för en växt, pachira aquatica heter den, eller penningväxt på svenska. Jag norpade åt mig ett ensamt, visset ex för 25 kr på en matvaruaffär för nåt år sen. Intet ont anade jag när jag lät den komma med mig hem. Men nu anar jag odåd. Den har nämligen växt sig över en och en halv meter lång och börjat ta övertaget och uppvisa dominanta drag gentemot mina andra krukväxter. Jag fruktar också att det inte räcker med att regera i vardagsrummet där den står, utan att den småningom också kommer att invadera övriga rum. Några tecken på att den skulle börja få nog att sin storväxthet har jag inte sett. Så låt er inte luras av den oskyldiga blicken och det sparsamma priset. Det är ett monster ni tar med er hem.

image74 image77

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0