Vad är grejen med att luras när vi är ute

Vi har en tendens att hitta på lögner och historier då vi är ute i svängen. Våra senaste hopkok handlade bl.a. om att vi bodde permanent i tält på en camping och ämnade göra det hela vintern. Den generösa stackaren som blev utsatt erbjöd oss nästan aggressivt husrum åt oss i sitt hus. Vi drog även en historia om att min kompis blivit så överförfriskad att hon övernattat i en fyllecell och att jag sedan hämtat ut henne. Lyssnaren spärrade upp ögonen och konstaterade att det är bra att ha så snälla vänner. Jag och en kompis körde för ett antal år sedan tricket att säga att vi var systrar och det gick hem otaliga gånger.

Vad är grejen med detta
? Är vi uttråkade? Eller bara i behov av att provocera och driva med folk? Det är ju inte alls snällt egentligen.

Update: Och hur många gånger har vi själva blivit utsatta för lurisar?? Jag tvivlar på att vi är de enda med denna benägenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0