Nathalie / Ola

Uj, jag måste erkänna att jag blev lite tagen när jag såg Ola sjunga låten på skansen eller var han nu var. Såg det på tv alltså. Låten är riktigt bra - men - det kan omöjligt vara Olas låt från början. Jag är nästan säker på att det är en cover. Men vem har sjungit den och när då? Jag har försökt forska i saken, men inte funnit några svar. Nån som vet?

__________________________________________________________

Nu har jag gjort mer research. Låten är nog ingen cover, utan skriven av ngn Tony Nilsson, ToNi, och han spelade in en version av låten redan i maj 2006. Här kan man lyssna på en snutt av den. Kanske är det den versionen jag hört när jag tycker den låter bekant, eller så liknar låten bara något gammalt 80-tals spår.

Kommentarer
Postat av: Tobbe

blir förövrigt galen låten är garanterat en cover "plagiat" men jag kommer fan inte på vilken låt det är

2007-08-25 @ 18:35:23
Postat av: Kajsa

Jag känner också att det bara borde vara en cover på nåt ännu äldre... den låter så bekant..

2007-08-30 @ 17:59:48
Postat av: Jonas

WOOORD d måste va en cover!

2007-09-02 @ 18:46:32
Postat av: Daniel

mmm, jag gillade originallaten skarpt och blev skitforbannad nar den dar ola gjorde en cover pa den. Originalet ar sa mkt battre...

2007-09-20 @ 14:09:08
Postat av: Kajsa

Daniel: Ja originalet är också bra.. men är det ToNis version som är originalet?? Jag tvivlar ännu.... det känns som att den liknar nån ännu äldre låt!

2007-09-22 @ 08:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0