Musica

Musik fyller ju olika slags behov för olika mänskor. Jag varvar sällan ner med musik och använder sällan musik som bakgrundsbrus. Jag varvar snarare upp och lyssnar på musik för att få energi. Musiklyssnandet går i perioder och låtarna jag gillar lyssnar jag så sönder och samman, att jag sen inte klarar att höra dem på ett halvår och minns texten fram till pensionen. Min period som aktiv textlyssnare verkar dock vara förbi och vilken rutten text som helst går nuförtiden hem i mina öron så länge musiken tilltalar.

Just nu hörs David Guetta, fransk DJ vars musik är genomtänkt och andas nåt slags 90-tals disco.  Musikvideorna fängslar. Denna går också varm just nu. Laleh har också på nåt sätt nästlat sig in i min mp3-spelare, det trodde jag faktist inte. Jag tror att hon som person fascinerar mig mer än hennes musik, trots att hon även producerat några guldklimpar, t.ex. Call on me och nya November.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0