Talk like an angel

Jag har nog en liten djävul inneboende i mig trots allt. Idag hörde jag honom. Telefonen ringde på jobbet och jag släpper pappren, pennan, lapparna, röran och sliter bort blicken från datorn för en stund. Det är en kollega.

- Jag känner att jag behöver vara borta ett par dagar till, känner mig så sjuk... samtidigt borde jag nog gå till jobbet, då skulle jag nog må bättre... jonä, jag vet inte.

Ja, för bövelen! Sjukskriv dig! Länge! Släpp ifrån dig din tjänst nångång!! Det finns andra som behöver den bättre! skriker den lille. Svaret kom ut något filtrerat:

- Ja, men stanna du hemma bara, låt det ta den tid det tar... Hoppas du kryar på dig över helgen.

Därför snurrar denna låt ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0