En sjuklings vardagstankar

-------

Vårt hem ser så "manligt" ut! Vad har hänt? Det går i vitt, svart och rött, krom, ljust trä och enstaka möbler i körsbärsfärg, mörkbrunt antikläder, med mycket grönväxter mitt i allt... Jag måste nog inhandla lite mönstrade tyger, blommiga? Eller nåt mjukt snirkligt... Inga kantiga mönster iallafall... och färglatt. Sy lite kuddöverdrag... Hoppas bara att min gamla, nästan antika symaskin kommer tillbaks återställd från reparationen. Jag väntar och väntar...

-------

Den här mössan var ju schnygg. Kanske ett litet höstprojekt.

-------

Jag skriver journal i mitt jobb och har tillgång till hela sjukhusets journalsystem. Mycket praktiskt är det att veta lite mer kring patienterna, eller vad som planeras, som rör mig och mitt jobb och mina instatser till patienten. Så jag läser en del journaler dagligen. Det är väldigt intressant att lära känna olika personers sätt att skriva och hur de formulerar sig. Man stöter på många knasiga och roliga formuleringar... (och skriver säkert en hel del sånt själv också!).

-------

Jag köpte en febertermometer idag. En tuff, genomskinlig turkosfärgad. Av ren noja mätte jag feber direkt jag kom hem för att jämföra med hälsocentralens (vårdcentralens) mätare. Den stämde rätt bra - men - jag är en grad kallare under armen än under tungan! Intressant. (ja, jag torkade av termometern noga innan jag bytte mätställe).

-------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0