En sjuklings vardagstankar I

Bloggvärlden är verkligen het. Och väldigt... konstig. Folk får känslan av att de känner nån utifrån deras blogg. Och som jag skrivit förut, man kan verkligen inte veta nånting om en annan person utifrån deras blogg. Inget! Allt kan vara en enda bluff! Jag tycker också att mänskor passar på och spyr ur sig alla världens tankar och kommentarer som de aldrig skulle ta i sin mun i verkligheten. Negativa (konstruktiva?) kommentarer som man inte ens skulle säga till sina syskon eller nära kompisar i all välmening. Jag tänker då främst på bloggar om mode.

Allt vore väl i sin ordning om det inte vore för att det kryper ner i åldrarna... 12-åriga tjejer klär sig enligt senaste skriket och skriver om vad som är inne och ute. Jag blir nästan skraj... Lättpåverkade, sökande och nyfikna. Läs Min ponny, byt klistermärken och bilda klubbar istället. Ni behöver inga Birkin-väskor eller kashmir-tröjor. De hjälper ingen att utvecklas.

Det är nog ingens fel, ingen man kan skylla på. Världen förändras.

If you want to make the world a better place, take a look at yourself, then make that change.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0