Kuddkrig

Här kommer en favorit i repris. Det är ju alltid roligt att själv skapa konflikter när man inte har några från förut. Här följer en helt realistisk språklig genitiv-konflkt som jag planerade iochmed ett par dynvar (svensk övers.: örngott) jag köpte. Konflikten har inte omsatts IRL (ännu). Såhär tänkte jag det kunde gå till iallafall:

- Här har du din kudde. (ger honom den det står "din" på)
- Nä det här är ju din!
- Nej, läs själv, det står ju på den att det är din.
- Den som ligger där är ju min.
- Nej, den är min!
- Nej, den här jag fick är din!
- Lägg av nu.
- Jamen jag vill ha MIN kudde!
- Men du har ju DIN kudde!
- Nej, den här är DIN ser du väl!
- Näe, den här jag ligger på är MIN, ser du?
- Ja jag ser, det står att den är MIN, så ge hit den nu.
- Du håller i din kudde.
- ...så jag måste alltså sova på DIN kudde?
- Du sover på DIN och jag på MIN. Det är väl ganska naturligt.
- Nja, du förstår inte det här. Men ok, jag ger mig. Du kan få låna MIN kudde i natt då. Men bara i natt!


image40

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0