Radio vs radio vs Ville

Radio Vega växer i mina ögon. Eller är det jag som växer?!

Det finns två finlandssvenska radiokanaler i Finland, Radio Vega och Radio Xtrem. Den förstnämnda kanaler riktar sig till äldre och den senare till yngre. Eventuellt kan man jämföra dem med p4 och p3 i Sverige. Relativt ung som jag ändå räknar mig som har jag hållit mig till xtrem. Men nu, jag vet inte... Ofta tycker jag programmen blivit för fnittriga, ogenomtänkta och oseriösa. Jag råkade t.ex. höra ett inslag i ett program som handlade om att unga inte köper morötter. Programledarna tyckte man skulle lösa problemet genom att göra morötter sexigare. Varpå 3-4 vuxna personer satt och fnittrade i studion och fantiserade hur man kunde sexa till en morot. Lyssnarna fick delta genom att skicka in namnförslag på den morot de hade i studion som sexats till. Det kunde helt klart  ha varit roligt, jag är ingen humorlös typ. Men det kändes bara pinsamt. Inte pinsamt för ämnets skull, utan för den dåliga radion. Det kan väl bara inte vara jag som förändrats?!

Häromdan knäppte jag över till Vega. Och hamnade mitt i en intervju med en Idol-deltagare. Jag missade presentationen av vem det var, så jag klurade under intervjuns gång... var med ifjol, pratar finska hemma med sina föräldrar, reser till Finland o hälsar på sin mormor flera gånger varje år... Det var en tjej med låg röst bestämde jag. Kanske Rock-Jessica som åkte ur programmet i år? Kanske nån av mezzo/bas-tjejerna i uttagningen i år? Döm min förvåning när det var Ville Niskanen de intervjuade! Ja.. så vad säger en blivande taltant? Jo, liten kille (vet man om man sett Idol), mindre strukturer, kortare stämband --> ljusare röst. Så spelar det ju in ibland också hur man själv vill låta. Så intressant! Och åter till radio-snacket; detta var precis vad jag ville höra, jag ville höra Ville, jag ville höra hans nya singel, jag ville höra en seriös intervju och jag ville höra låten efter, Get around med The Beach Boys. Jag ville lyssna på Radio Vega.

Kommentarer
Postat av: Johanna

aaah. intressant. jag kan hålla med dig om att x3m ibland känns som ett dagis utan vuxna närvarande. brukar själv sitta och muttra för mig själv när dom sätter igång.

2006-11-12 @ 10:15:51
URL: http://johannorlunda.blogg.se
Postat av: Emelia

Låter ju konstigt att unga människor hellre skulle köpa morötter om dom var sexigare.. känns ju rent kränkande. Vem söker efter sexig mat i butiken? Eller håller jag (vi) helt enkelt på att bli gamla..?

2006-11-14 @ 13:21:45
URL: http://emeliacarlsson.blogg.se
Postat av: Kajsa

Johanna: Skönt med lite medhåll från nån som t.o.m. är yngre än mig!! ;)

Emelia: Ja det hela kändes verkligen som en dålig idé... och om en sån åsikt innebär att bli gammal så är det nästan ok... :)

2006-11-16 @ 10:10:45
URL: http://kajsadara.blogg.se
Postat av: Bimbo Boy

Ville är grym! :D

2007-03-08 @ 21:08:49
URL: http://www.bimboboy.com/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0