Big city life

Jag har ju då flyttat till storstan, som en del vet, och även börjat nåt sorts big city life. En hel del saker hör ju till storstadslivet som handen i handsken. Detta kan t.ex. vara att för den goda stilens skull ha på sig för lite kläder och gå omkring och frysa. Detta har jag anammat. Tyvärr inte för den goda stilens skull, utan för att jag helt enkelt har hälften av min garderob nån annanstans (och det finns många möjliga svar på frågan VAR). Jag har även prövat stadsfenomenet att ha fel skor för årstiden. Det gick precis som det skulle, för vatten läckte in på tårna. Jag shoppar i de små och dyra affärerna, där endast ett exemplar av varje storlek finns. Affärerna har koll på det senaste, det är inne att vara lite "tantig" nu. Jag tittar på storstadens egna tevekanals text-tv. Are you impressed? I am impressed.

Om du tar dig ut på gatorna på kvällarna, ser du genast storstans dresscode. Anammar du den inte, smälter du genast in i mörkret och förblir synlig. Du är helt klart mer osynlig med reflexväst.

45357-28

bilden kommer härifrån

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0