Obsession

picknick

Mitt hjärta börjar slå fortare och blodet rusar i kroppen. Jag blir knäsvag och känner mig alldeles yr. Jag vill ha, jag vill ha, jag vill också ha!! Det är 50-tals serien Picknick av Marianne Westman (Rörstrand). (bilden kommer härifrån)

Alla som känner mig vet att jag gillar porslin och glas - oftast finskt sådant, dvs. Arabia och Iittala. Jag blir alldeles varm i kroppen när jag tänker på det. Jag samlar på en hel del; Muminmuggar och Verna-stuff t.ex.. Senaste nykomlingen i mina gömmor är bestick från Iittala/Hackman, Piano. Detta tryck kan man ju heller inte låta bli att älska.

Kommentarer
Postat av: Emelia

jag älskar 50-tals porslin det är ju sååå vackert!

2006-05-14 @ 09:53:47
URL: http://emeliacarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0