Finland ESC vinnare!!

Nyss hemkommen från krogen i Vasa. Satt på förfesten som bara blev mer spännande och mer spännande.. och till sist: FInland vinner ESC!! Helt ofattbart!! Jag fattar det inte ännu heller.. Vi sjöng nationalsången och skålade i finsk sprit... På krogen intog vi scenen och sjöng nationalsången under tystnad! Underbart! Hard rock halleluja! We are the winners, of eurovision!! äntligen, efter 40 års väntan!! Ska lägga in bilder på vår kväll här på bloggen på måndag.. om jag kommer till mina fulla sinnens rätt dvs. DETTA är stort!!!!
_________________________________________________________________________________

Jajjemen, det var och är verkligen stort! Lördagskvällen var helt perfekt! Tyvärr fick jag nog det bekräftat igen. Wild and crazy. Jaja. M på klassen sa att hon helt enkelt slutat ha ångest, och det låter som nåt jag borde bestämma mig för också. wild är jag väl ändå inte, så att jag behöver gå o ha ångest över en kväll åratal efter (så är det faktiskt ibland). Oftast är jag ganska harmlöst wild, sysslar t.ex. inte med singelaktiviteter eller dylikt. På lördagen bjöd jag (vi) på rätt harmlösa saker. Som t.ex. framförande av Skiddansen inkl. benböj på scen. Jag fick höra att jag t.o.m. gjort ett solo (jag trodde gänget fanns bakom mig, men tydligen icke).  Här är en illustration av skiddansen by A & A när vi genrepade på förfesten:

skiddansen













A och jag tog en karaoketripp från förfesten till Koti, en purfinsk gammal inrökt pub, där få svensktalande nånsin sätter sina fötter. Fördetmesta besöks Koti bara av finska stammisgubbar 50år+ (det är iaf vår bild av Koti). Där sjöng vi Tommy tycker om mig mittemellan Mumbasa och Rakkaus on lumivalkoinen (traditionella finska karaokelåtar). Mkt passande.

Sedan tillbaks till förfesten där vi hejade Lordi till segern! Vilket drag det var i lägenheten, vilken fest... Vi fylldes av nationalkänslor och gick småningom ut där vi sjöng Finlands nationalsång på scenen under tystnad (det kändes mkt, mkt viktigt då):

national på scen


Vi gjorde även lite mer diskreta framföranden i puben. Kolla fingerfattningen, inte alltför ofta man ser mig tillsammans med den:

v
(L är lika glad fast hon tecknar häst på teckenspråk)

Kvällen slutade med att jag gick via Mäcken (McD) och hämtade varsin BigMac åt mig och D. Men D ville inte ha sin BigMac så jag åt upp båda själv. Vaknade vrålhungrig på söndag. Lyckas verkligen förvåna mig själv ibland.

Den bästa kvällen på väldigt länge iallafall.

Kommentarer
Postat av: Haydee

Oj, din lyckost som fick vara i Finland och uppleva den här historiska vinsten!!!! Men visst känns det bra??
Det enda som dödar glädjer lite grann är at Aftonbladet gjorde det.. de publicerade bilderna utan masker... vilket resulterade att jag och mina kompisar håller på att skicka en massa klagomail till deras redaktion.. ;)

Postat av: Emelia

Det är bara att gratulera ochtur att nån satte diva-carola på plats! Detta är ni väl värda.. sverige kan bara spela hockey i år!

2006-05-22 @ 17:11:39
URL: http://emeliacarlsson.blogg.se
Postat av: Kajsa

Jo mycket skön vinst! Det är faktist ok att Sverige vann hockey-vm, när vi fick vinna schalgern - som en gubbe uttryckte det så fint på båten igår ;)

2006-05-22 @ 17:20:48
URL: http://kajsadra.blogg.se
Postat av: Anna

Oj, vilken bra recension du ha skriva om vår helkväll och va fina bilder!:) Skiddansen måst vi nog dans fler gånger! E va nog bästa kvällen på länge! Ha de så bra, kramis!

2006-05-22 @ 18:10:40
Postat av: Kajsa

Anna: jaa speciellt a-l´s min på skidfoto, haha!! :) jo vi måst gör comeback snart... :) kramisen

2006-05-22 @ 18:23:16
URL: http://kajsadara.blogg.se
Postat av: a-l

HARD ROCK HALLELUJAH!!!! Jag har gått omkring och sjungit det ända sedan i lördas! I bilen, i hissen, i duschen..ja nästan överallt! Dessutom vaknade på söndag morgon av att någon sjöng "we are the winners, of eurovision"! Konstaterade att det var jag själv... nej, skämt åsido! =) men Lordi har verkligen satt sig på hjärnan! Det pinsamma är att jag kan ungefär 2 fraser..inte mycket att skryta med! kul fest, kul foton och kul min! =) jag brukar ju alltid visa mig från min bästa sida! =D jag är med på come-back jag å!! Ha de!

2006-05-23 @ 12:49:17
Postat av: Lena

Festen vi alltid kommer att minnas!! =) eurovision, nationalsång, skiddans å sprit, bästa kvällen någonsin!! =)

Dessutom mycket fina bilder... ;)

2006-05-23 @ 21:23:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0