ESC

Semifinal ikväll då! Jag hoppas ni röstar på Finland! Efter allt ris jag hört om att Lordi kommer att kassera och förstöra hela festivalen har jag nu lyssnat på låten och bestämt att jag gillar den -trots de skräckinjagande maskeradkläderna! Låten fastnar och Lordi sticker ut, och det är väl precis det som gör en bra vinnare i ESC, eller hur?

Carola är tydligen trött på att ha en perfekt röst och har börjat pressa den så att den låter hes och skrovlig allt emellanåt, för att få nån sorts sexighets-effekt? Jag vet inte. Låter inte bra iaf. Eller kanske orken/åldern börjar tryta? Hon kanske hon inte orkar bära rösten lika bra längre? Nånstans måste det väl märkas att man är 40 år.
____________________________________________________________________________________

Då var det dags för final! Jag hejar fortfarande på Finland och tänker göra det hejvilt, för det är sällan det händer. Jag tror vi kan få vår bästa placering nånsin i år. Annan favorit är Moldavien - "Loca"; mysig låt trots att sångarna inte är några överdrivna talanger. Rumänien - "Tornero" är även finfin. Videon till Rumäniens låt är riktigt bra också. Och sångarens falsett - wow. Sångaren själv också ser ju väldigt söt ut. En säker hit. Ukrainas sångerska låter spöklikt lik Ruslana! Annars är väl deras bidrag helt ok också! Sverige och Carola känns tyvärr alltför tråkigt och mainstream för att få någon riktigt bra placering..Fast jag gillade koreografin i semifinalen; folket kom och gick bakom Carola, tidvis var hon ensam på scen och så vips! var dansare/sångare där igen. Bosnien-Hercegovina - Lejla är klart bäst bland de lugna bidragen.

Jag får säkert äta upp det jag skrivit efter finalen.. det är ruskigt svårt att tippa hur det kommer att gå...

Nyfikna Aftonbladet efterlyser bilder på Lordi utan sina masker - och har bemödat sig att översätta efterlysningen på finska. Haha! Tror inte så många Lordi-anhängare i Finland läser Aftonbladet faktist. Hur vet de att de får in rätt bilder förresten?? Överväger att skicka in en bild på min morfar eller nåt.

Kommentarer
Postat av: Mia

Inte var Finland alltför pjåkiga men jag säger bara Ryssland! En sådan liten söt ryss med charmig brytning och fina ballerinor går ju bara inte att motstå. Ha en bra helg!

2006-05-19 @ 13:54:19
Postat av: Haydee

Så klart ska alla rösta på Finland! Lär själv göra det minst ett par gånger imorgon igen.. Lordi jyrää! =)

Postat av: Kajsa

Mia; tjaa, jag tyckte han lill-ryssen var en Darin-kopia?! :) men inte är väl Darin fy skam heller... Jag trodde för fulla muggar att man kunde rösta på eget land tills D informerade att man inte kan göra det.. borde jag väl ha vetat tycker man!? har väl inte varit nån vidare entusiast att rösta förut kanske..

2006-05-19 @ 21:19:32
URL: http://kajsadara.blogg.se
Postat av: Haydee

En kompis till mig hade läst på nåt forum att folk skickat in bilder på Mauri Pekkanen, Timo Jutila och en massa finländare som jag inte ens vet vilka de är. Hah, vi får se vilka bilder Aftonbladet vågar publicera.. ;) men nu börjar tävlingen! Lycka till Lordi!

Postat av: Mia

GRATTIS!!! Vi önskar er all lycka! Så jäkla skoj!KRAM

2006-05-20 @ 23:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0