Clownen hoppar hopprep

Ja idag var vi då i full gång med språktestningarna på eleverna. Och i full gång med att bekanta oss med rastaktiviteterna också. Vi bestämde att vi skulle hoppa lite hopprep med våra "nya kompisar". Det var ström som gällde, eller ett ut på finlandssvenska. Jag vet inte när jag hoppat hopprep sist och jag hade tydligen tappat talangen. När det blev min tur tog jag sats för att hoppa mitt hopp inne i repet. Jag sprang iväg. Jag minns inte om jag hoppade eller om jag över huvudtaget slutade springa, men någonstans tappade jag all balans och kontroll.  Jag sprang och flaxade som en kråka med övervikt framåt tills jag äntligen damp ner i asfalten - på en 10-åring. Finlandssvensk översättning: Ja ståppla å dåna ner i backan. Nej, ingen av oss skadade oss desto mer som tur. De övriga 10-åringarna såg ganska chockade ut. En misslyckad blandning av ett alltför långt hopprep, en för lång tjej, för nya skor och förlorade talanger. Snacka om att vara pinsam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0