Brännbollsyran i Ume 2006

På fredag tänkte jag uppleva lite brännbollsyra för första gången här i Umeå! Har befunnit mig här i 4 år nu, men alltid av nån orsak inte varit närvarande vid det här hotta studentevenemanget. Jag ska t.o.m. spela! -om jag blir inbytt dvs., jag är inte direkt nån brännbollsmästare. Jag ska spela i Muminfamiljen med Finlandssvenska Nationen. Jodå, såklart att vi är utklädda!

Försöker läsa in mig på reglerna lite och passade samtidigt på att bläddra genom laglistan. Uppfinningsrikedomen flödar... vad sägs om Sär skrivarna, Kalix bygg och plåt, Burn, baby burn eller De brända bollarna.. haha!

Mera senare, förhoppningsvis lite bilder också!
___________________________________________________________________________________

Vem skojar...

 skojar

...och skrattar...

mamman&hemulen

...bland små hattifnattar...

hatifnatt

.. jo Muuuumiiin!

mumin


Checka också VK, bildspelet från yran.

(märker att bilderna försvinner vartefter här i inläggen i bloggen... så you better read it while it´s fresh)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0