Hajk

IGEN har en udda låt fastnat på hjärnan av okänd orsak. Slutmotivet till sommarlovsunderhållningen Hajk.

En morgon när jag vaknar, slår upp min rullgardin,
då kanske regnet bara öser ner
Men då blundar jag en stund och nynnar på en melodi
som handlar om det bästa jag vet....

Sommar, sommar och sol
Havet och vinden och doft av kaprifol
Sommar, sommar o sol
är vinden så blå som ifjol (min egen tolkning, jag vet ju inte vad de sjunger)


Sådär går det när låtar jag inte kan texten till låten som fastnar, den går runt runt runt i huvudet och VIPS har jag hittat på en egen text till den så att det blir lättare att ha den på hjärnan... åh.. suck..

Kommentarer
Postat av: Emelia

"är vinden så blå som viol. " trodde jag att dom sjöng...men man hör ju alltid olika :) Jag åker till stockholm i helgen :) Hoppas att du får en skön helg!

2006-03-30 @ 21:53:06
URL: http://emeliacarlsson.blogg.se
Postat av: Kajsa

Ingen av varianterna makes sense hursomhelst :) undras vad det är de sjunger egentligen...

2006-04-01 @ 15:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0