Blir mänskor bättre med åldern?

Blir mänskor bättre med tiden? Klokare? Tålmodigare?
Får man andra, "bättre" egenskaper? Förfinas de egenskaper man redan har? 
Får man mer rutin på situationer eftersom man kanske är med om liknande saker om och om igen?
Får man rutin på reaktioner och bemötanden av olika mänskor?
Baserar man sina val på andra saker? Väljer man på andra sätt?
Vad ÄR åldern egentligen? Rynkor och rundare rumpa?
Hur ska man ta sig an åldern? Jag tycker många vekar reagera med ett mellanår, två mellanår, fyra mellanår... fortsatt plugg, en långresa, de nyaste klädplaggen...
Blir man lugnare eller bara mer stressad?
Mer tillfredsställd eller ständig och alltmer desperat strävan och sökande efter mening, lycka, liv?

Kommentarer
Postat av: Emelia

som min gode vän :) Lars Winnerbäck sjunger " Är det jobbigt att tiden går och man blir äldre, eller är det kul att va med?"

2006-03-02 @ 10:25:47
URL: http://emeliacarlsson.blogg.se
Postat av: jenna

jag tror absolut att man baserar man sina val på andra saker och gör andra val än man kanske ksulle ha gjort då man var yngre. Erfarenheter gör en klokare, helt enkelt...

2006-03-03 @ 18:52:56
Postat av: Kajsa

Jaa mina kära aktiva kommenterare :) man blir säkert klokare.. men ändå är man samma person.. så vad är konstant och vad förändras? Man förfinas tror jag, i alla aspekter!

2006-03-03 @ 18:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0