Operation köttfärs

No heaven today, just pancake. Man kan inte steka köttbullar utan ägg i. De faller bara sönder och jäklas i stekpannan. Jag tänkte göra köttbullar i tacotappning, eftersom jag överskattade mina smaklökar ihelgen och köpte en lite för stark tacosås. Så jag hällde såsen i köttbullssmeten. Det bidrog väl till att det hela blev alltför vått. Trist. Nu ligger röran på en tallrik och väntar på att jag ska bli på bättre humör. Hm. Tänkte gå och handla ägg och röra ner ett par och börja om. Undrar om smeten blir besviken om jag går o köper färdigmat istället? Svårt val.
___________________________________________________________________________________

Nu är äggen handlade och jag har startat om från början. Jag köpte faktist också lite färdigmat - ifall att. Det puttrar och har sig i pannan, men tyvärr ser det ut att misslyckas igen. Smeten vill inte ta ihop. (obs. alla kockar, jag hade faktist i uppblött ströbröd också). Den där tacosåsen verkar tydligen va så stark att den t.o.m. gör köttfärsen alldeles svag och tasåt (=slapp och utan styrsel). MEN jag antar fighten mot köttfärsröran. Jag ska göra den ätlig. Och blir den inte ätlig tänker jag äta den iallfall. Det får bli nån slags tacoköttfärslimpa i stekpanna.
___________________________________________________________________________________

Ner slank smörjan.

Kommentarer
Postat av: Anele

Hey!
Just stopping by to meet some of the other EFIT members. I'm new and starting tomorrow, so I'm just saying HI! :)

So... Hi!!! :D

Hugs,
Anele

2006-06-18 @ 06:06:43
URL: http://hip2bme.diaryland.com
Postat av: Kajsa

Hi there and thanks for reminding me that I am a member.. :) too bad the photos from last time have disappeared from my blog! thanks for your comment!

2006-06-20 @ 21:04:33
URL: http://kajsadara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0