Det där andra språket...

Joo kyllä nyt mä on alkanut tehdä työtä tässa ihanassa kaupungissa länsi-Suomessa.. Paljon uutta jotta täytyy oppia, tärkein on ehkä tämä rakas, rakas, rakas kieli suomea...

Nån gång
ska jag väl lära mig finska, så varför inte nu då? Jag borde verkligen passa på och öppna munnen och släppa ut alla finska grodor som suttit och tryckt där så många år. Finska och svenska blandas hejvilt på jobbet; hälften är tvåspråkiga, en är finskspråkig och jag (finlands-)svenskspråkig. Alla pratar på sitt språk eller på det språk den de talar med pratar. Jag förstår ofta finska riktigt bra, men att själv prata är värre.. så löjlig jag är egentligen! ...komsi, komsi grodorna...

Nån som har lite extra cash över? Glöm fonder eller aktier, investera i detta istället.

Kommentarer
Postat av: Haydee

Lycka till! :)

Postat av: Kajsa

Tackar, det lär jag behöva... :)

2006-06-12 @ 18:14:35
URL: http://kajsadara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0