Ö-semester

Semesterdax snart! Rättare sagt om 4 dagar! Jag börjar tvåveckorssemestern med relax, god mat, bastu och plask i sjön med några kompisar på sommarstugan på fredag... Vi får hoppas på fint väder så att jag klarar att kuska ut damerna med lilla motorbåten.. =S Sen på lördag ska D och jag bila till Åbo och sen fara över till Stockholm med Sverigebåten/ Finlandsfärjan, sedan en tripp via Eskilstuna och några dagars vistelse på Öland. En vecka senare hemma igen. Härligt! Jag har aldrig varit på någondera öarna Öland/ Gotland, men har nån sorts paradisbild av Gotland med den härliga dialekten och en lite sämre bild av Öland som totalt turistinvaderat och trångt på sommaren.. hm.. men det är säkert fint på Öland också... jag tar gärna emot tips på saker att göra/ ställen att se (eller vad som inte är lönt att se) på Öland och på vägen till/ från Öland!

Kommentarer
Postat av: jenna

Vi var på Öland förra sommaren, tyvärr var vädret inte det allra bästa men det är ett jättefint ställe. Vi var bara där över en helg så vi hann inte se så himla mycket, men en del...

Borgholms slott [ruinerna] är sevärt, samma gäller staden Borgholm - jättemysig pittoresk stad.
Vi ville se Solliden men de tog betalt för att komma in där [kungen=snål??] så vi skippade det.

Hoppas ni får en trevlig resa!

2006-07-12 @ 12:13:15
URL: http://ladyjenna.blogg.se
Postat av: Kajsa

Tack för tipset! Vi stannar bara tre dagar också, men ska nog säkert ta en tur till Borgholm då!

2006-07-12 @ 17:54:50
URL: http://kajsadara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0