Yoga och jag? Inte idag...

Nej, det var inte min yoga-dag idag. Fast det visste jag inte, så jag bokade och gick på ett PowerYoga-pass. Och nu ska jag gnälla. Det var rätt länge sen sist och jag hade helt glömt den där irriterande ångvälts-andningen det är meningen man ska köra med. På utandningen höjer man tungbotten och velum mot bakre svalgväggen, så att passagen till den nasala kaviteten och hela farynx över huvudtaget blir trängre och ett väs-ljud hörs (munnen hålls stängd). (JA, jag har yrkesskador, jag var tvungen att fundera ut hur man gör det) Alt. kan man förklara det som vad man gör när man ska blåsa imma på en ruta. Ok. Vissa överdriver verkligen denna andning, vilket verkligen irriterar mig.. fast jag egentligen borde va glad för deras skull när de är mycket duktigare än mig på att leva sig in i detta. MEN jag tror inte det är meningen att man ska överdriva det till en sån grad att man låter som en (gammaldags?) rökmaskin som finns i diskotek o sånt när man andas ut... eller är det det?! Jag började iaf titta på klockan redan efter 15 min - delvis av orsaken, dels för att det inte är mänskligt att stå i hundens position i mer än två andetag.. PUH! UTAN musik!! Med ångmaskinerna runt mig!!! Sen förstår jag inte hur man ska slappna av i hårbotten... someone, tell me.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0