Jag, min cykel och Tage

Jag ska börja med utmaningen. Fick den av E häromdan. Det gällde att skriva ner fem av sina ovanor eller egenheter. Men jag måste tyvärr bryta mot regeln, jag har bara kommit på tre ovanor jag vill flasha med. Men det vågar jag, eftersom det inte hängde med nåt "annars får du otur i fem dagar" eller likn. i utmaningen. Eventuellt kompletterar jag listan i ett senare skede om E eller nån annan tvingar mig. Så here it comes, ett urval av alla mina ovanor och egenheter:

- oro, hypokondri, tänka-, fundera-, grubbla-mani... kärt barn har många namn. Det är iallafall några av mina egenheter jag försöker bemästra och kontrollera. Och ofta lyckas jag faktist ganska bra. Ibland inte så bra. Kanske är det nyttigt med en viss dos svaghet..

- kläderna och accessoarerna slappar jag till med ibland, med med mina smycken funkar det bara inte. Man kan inte blanda guld- och silversmycken. Om jag mot förmodan skulle göra det stör det mig halva dan. Ett undantag är dock min klocka som är i silver. Den sitter alltid på armen oavsett övriga smycken.

- det är bara att konstatera. Jag kommer så gott som alltid i tid. Jag är obotlig! Jag har t.ex. försökt gå långsamt om jag är på väg nånstans, men lyckas ändå alltid komma i tid eller komma till mötesplatsen innan personen jag ska träffa dyker upp. Jag stressar aldrig eller känner press att behöva vara i tid. Jag bara är där i tid. Det är nästan pinsamt..

För övrigt var det en helt suverän cykel-dag idag. Lagom kallt, -3 grader och lite sol bakom molnen. Snön på vägarna har tryckts ihop och är kompakt och har ett tunt, tunt snötäcke som gör att risken att cykla omkull inte är lika stor. Jag har klarat mig undan det i vinter än så länge. Peppar, peppar...

Kanske Du också fastnar för denna dikten på direkten:


En sång om skärgården
 av Tage Danielsson

Jag kan en sång om skärgården
Så här går den:

Roslag och plankton.
Taube och Carl-Ankton.

Kommentarer
Postat av: Emelia

Du behöver inte komplettera.. du jag tror att jag också jämt kommer i tid.

2006-02-10 @ 16:57:34
URL: http://emeliacarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0