Pizzeria Casa

Vi går in i restaurangen där den finns mitt i Närpes (Niesby city), Finland, i ett ganska tråkigt, lågt tegel/trähus. Vi möts av klädkrokar och en ensam spelautomat. Vi går vidare in, förbi kassan där man kan se rätt in i det lilla, öppna köket där pizzorna tillreds. Restaurangen är liten, mysig och ljudabsorberande. Lågmäld, men väldigt trevlig personal möter oss snart vid bordet och tar emot våra önskemål. Det verkar råda en konstans enligt allt-ska-va-som-det-alltid-ha-varit-principen, och det ger nog kunderna en sorts trygghet och känsla av proffessionalism. Personalutbytet verkar ske väldigt sällan. Ständigt samma dukning. Ständigt samma salladsbord. Våra drycker förs till vårt bord. Vi hämtar sallad, D tar sin dressing och jag min. På restaurangen finns min all-time-favoritdressing, Husets dressing. Efter en stund serveras våra pizzor och vi njuter av dem med Laura Pausini i bakgrunden. Så lugnt och rofyllt jämfört med alla skräniga, hetsiga pizzerior som ständigt öppnas och stängs. Inget extra, bara det bästa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0