Modebloggar och squaredans

Jag har på senaste tiden spanat runt bland diverse mode-bloggar som finns - och det finns en hel del! En massa produkter testas, recenseras och det finns mycket kunskap och tips att ta del av. Rätt bra källor om man vill veta lite vad andra tyckt och tänkt om man funderar på att gå och köpa något... kanske för såna som mig som inte är speciellt smink- eller modekunnig. Jag sminkar mig inte så ofta och lägger knappt ut några summor alls på smink. Kläder skulle jag gärna lägga ut mycket mer på, men ekonomin tillåter inte - ännu :). Så det är mina plans... de bloggar jag fastnat mest för och känner för att göra gratisreklam för är Fashionista och Lipgloss bitch.

Iochmed en reklam som börjat snurra på kanalerna har jag fått lite flashbacks till min lågstadietid. Det är reklamen för www.ledarna.se där det dansas square-dance. Detta sysslade vi med i klassrummet ett antal gånger.. Man bildar par och går ihop två par och bildar en fyrkant, en square. Så dansar små grupper om fyra omkring enligt instruktioner från en caller, en person som står och ropar ut vilka steg man ska ta. Vi turades om att vara caller tror jag. JAG tyckte iaf det var kul. Dosado!

Jag trodde faktist att ombyggnation och hitersta (superlativböjning av hit, riktningen alltså) var svenska inofficiella påhittade ord, men orden verkar ju faktist existera på riktigt.

Mark Levengood gör smygreklam för finlandssvenska barnmusik i Vi i Femman; det spelas Sås & Kopp i programmet! De har bl.a. gjort hitten Traktor Alban. Nu far vi så kottarna strittar.

Martha Stewart använder Fiskars-saxar. (saxarna kommer ju från Finland! Suomi, Suomi!)

Kommentarer
Postat av: Anders

Kolla in www.dorianmagazine.com för manligt mode om intressant :)

//A

2006-10-08 @ 11:17:07
URL: http://www.dorianmagazine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0